A Csikungról

fehhlil
fehlil
ddd

Aranyliliom Életmód Stúdió!

Az Aranyliliom név története
Álmot láttam… álmomban egy gyönyörű Aranyliliom szállt hozzám. Finoman, lágyan körbevett. Védelmezett a nagyvilágtól. Mikor felkeltem utána néztem ennek a jelképnek és meglepődtem…

Aranyliliom szimbólum Keleten:
A liliom minden korban a tisztaság, az ártatlanság és a fény jelképe volt. Egy kínai legenda szerint az egyik császári feleség lépte nyomán liliomok nyíltak. Innen ered a sokat használt „arany liliom” elnevezés.
A liliomról azt tartják, hogy segít a gondokat elfelejteni, illetve az ártó démonokat távol tartja.
Aranyliliom szimbólum Nyugaton:
A keresztény szimbolikája a legelterjedtebb, ugyanis az Istenben való bizodalmat jelenti, és elsősorban Szűz Mária virága. Szűz Máriát sokszor ábrázolják rózsával is, azonban ez tövistelen rózsa, ami az eredendő bűn hiányára utal, valamint egyenes szárú, ami az Istenhez való egyenes kapcsolatot jelenti. Szűz Máriát szokták Lilium Regis-ként, a Liliomok Király(nő)jeként is említeni.

Tagjaink!

  • Gara Kata
  • Nagy Gabriella
  • Királyfalvi Katalin
  • Kubinyi Krisztina
  • Tomasovszki Ilona

Mi az a csikung?

Az embert mindig is a betegségeitől való megszabadulás, vagy csak az eredendő kíváncsiság hajtotta a felé, hogy megértse az élete történései mögött húzódó valós okokat. Ez a felfedező út a kínai eredetű csikung, azaz az élet, és a világ megismerésének ősi művészete.

A csapatunk

Gara Katalin
Csüng Jüan Csikung oktató és masszőr

2009. októberében ismerkedtem meg a Csung Jüan Csikunggal. Akkor még nem tudtam, csak sejtettem, hogy az egész életemet meg fogja változtatni.

Bővebben>>


Nagy Gabriella
Csüng Jüan Csikung oktató

Angol nyelvtanári szakot végeztem és logisztikai szakember vagyok. A Csikunggal néhány éve találkoztam, az életem egy nehezebb időszakában.

Bővebben>>

Kubinyi Krisztina
Természetgyógyász és gerincjóga oktató

Kubinyi Krisztina vagyok, 2003-ban találkoztam először a jógával. A Zoltai Miklós által vezetett jóga órák fordulatot hoztak az életembe.

Bővebben>>

Rólunk mondták

Dózsa Miklós

A sztorim egyszerű ,orvosnál voltam és közölték várhatóan gerincsérv alakul ki nálam és előbb vagy utóbb meg kell műteni, nos Kata segített ezt rendbe tenni végre teljesen felszabadultan fájdalommentesen élhetem újra mindennapi életem.

Dózsa Miklós Debrecen
nov
25
szo
Egész napos gyakorlás
nov 25 @ 09:00 – 17:00

A gyakorlásnak a célja a nemesítés mélyebb megismerése és a nemesítés különböző változatainak gyakorlása.

 

A gyakorlás részemről felajnlás a Csung Jüan Csikung iskola és Xu Mingtang Mester felé. Ez is csikung – energiaáramlás. Ha úgy érzed, hogy bármilyen értéket kaptál a csikungtól, kérlek most anyagilag segítsd Te is az Egyesületet, aki a Mester hazai programjainak a szervezője.

 

nov
26
vas
Zen buddhista gyakorlás
nov 26 @ 19:00 – 21:00

Rendszeres ZEN meditációs gyakorlás Debrecenben

 

Részletek és bejelentkezés: http://zen-debrecen.hu

 

f982d5879eb9d28ddec2ab97058413bf

nov
27
hét
Közös Csung Jüan Csikung gyakorlás
nov 27 @ 18:00 – 21:00

Minden Csung Jüan Csikungot végzett gyakorlónak lehetőséget biztosítunk a rendszeres gyakorlásra.

Hetente egyszer, hétfőnként közös gyakorlást tartunk. A csütörtöki gyakorlások átmenetileg szünetelnek.

 

21055839_10208256042033412_7237352755368845695_o

nov
30
csü
Gerincjóga
nov 30 @ 17:00 – 18:30

“A hosszú élet titka a rugalmas gerinc.” – kínai közmondás

Miért fontos a gerincünk egészsége?

Testünk tartóoszlopát 24 csigolya (plusz a keresztcsont, farok csont 9-11 “álcsigolyája”) alkotja, mely oldalról nézve kettős S-görbülettel rendelkezik. A gerincoszlop kritikus pontjai a csigolyák közt elhelyezkedő, azokat az ütközéstől, nyomástól védő porckorongok, amelyek – belső, kocsonyás állaguknak megfelelően – a gerinc hajlékonyságát is biztosítják. Feladatukat akkor tudják megfelelően ellátni, ha felszíneik párhuzamosak egymással, azonban a gerinc állandó terhelése miatt a porckorongok könnyen eldeformálódnak – gondoljunk csak az ülőmunkában görnyedező gerincre vagy egyszerűen arra, hogy egész nap az átlagosan 5-7 kilogrammnyi fejünket cipeljük! A gerinc természetes görbületei tehát elmozdulnak az optimálishoz képest (gerincsérv veszély!), amely pedig kihat az összes szervi működésre, azok nem tudják megfelelően végezni feladatukat (pl. emésztési problémák, keringési problémák, idegrendszeri diszfunkciók, megbomló izomegyensúly).

A tartáshibák megfelelő gyakorlatokkal, gyakorlatsorokkal korrigálhatók, előzd meg a problémát, sosem késő elkezdeni!

A gerincjóga a hatha jóga testtartásaiból indul ki. Olyan modern mozgásterápia, melynek célja a fizikai test és az idegrendszer egészségének helyreállítása, elsősorban a testtartás javításával.: a helyes tartás nem csupán a mozgásszervi problémák gyógyításának alapfeltétele, de a megfelelő légzés elsajátításának is..

A gerincjóga kifejezetten megelőző ( prevenciós)  illetve utókezelő (rekreációs) célt szolgál:

– tudatosítja a helyes tartást,
– a helyes tartásban az adott  izom igényének megfelelően erősíti/nyújtja azt, ezzel mintegy “bebástyázva” a helyes tartást,
– fejleszti a testtudatot,
– növeli az ízületek hajlékonyságát,
– megtanít a helyes légzésre, amely már önmagában fél egészség.

A Gerincjóga 3 fő területe:

  • a fizikai test egészségének helyreállítása
  • a helyes légzés elsajátítása
  • stresszoldás, a relaxációra való képességjavítása

 

A Gerincjóga órán végzett stresszoldás célja nem a stressz okainak megszüntetése. A Gerincjóga megtanítja a gyakorlókat arra, hogyan kapcsoljanak ki, hogyan bírják rá az idegrendszert a pihenésre. A stresszes állapot velejárója a felszínes légzés, a gyors szívverés, valamint egyfajta ideges, nyugtalan állapot. A jóga tehát nem feltétlenül az okokat szünteti meg, hanem a stressz okozta negatív biológiai válaszokat csökkenti. A légzéssel, a figyelem vezetésével és a pulzusszám normalizálásával a jóga képes befolyásolni az idegrendszer működését. Gerincjóga órán (az idegrendszer paraszimpatikus működésére jellemzően) lassul a légzés és a szívverés, csökken az izomtónus, és így a szervezet meg tud pihenni, ki tud lépni az állandó feszültségből, energiát tud fordítani az immunrendszer és a felépítő folyamatok működésére.

 

Stresszoldó légzőgyakorlatok:

  • légzésfigyelés,
  • kilégzés megnyújtása
  • hasi légzés
  • sóhajtások

 

“A jóga az egyetlen testedzés a világon, melyet bármilyen életkorban el lehet kezdeni. Mindig van olyan gyakorlat, amelynek segítségével javíthatod egészségi és lelki állapotod.” Bikram Choudhury

 

A jógában minden mozdulatnak lassúnak, egyenletesnek és könnyednek kell lennie, és kerülni kell minden kapkodást, hirtelen mozdulatot és erőlködést.

 

A jóga kitartó gyakorlása közép és hosszú távon számos előnnyel jár a test és a lélek számára, egyaránt szolgálja az individuum fizikai, pszichológiai és spirituális oldalát. Közérzetjavító hatása szinte azonnal érzékelhető, hiszen a szabad, oldott mozgású testtel sokkal könnyebb „együtt élni”, mint azzal, amely kötött és tele van feszültséggel.

 

A jóga elmélyült gyakorlat. Erőteljesen kihat az egész elmére. Jógázással nagyon sok emocionális és pszichológiai gátlás megszüntethető, de ehhez nem elég végigcsinálni a gyakorlatokat. A gyakorlatok jótékony, gyógyító hatását igazán akkor érjük el, ha a gyakorlatok után mozdulatlanok maradunk még egy ideig, vagyis relaxálunk. Az ülő testhelyzetek közül jó alkalmat kínál erre a törökülés és a meditációs póz, míg a fekvő testhelyzetek közül a Savászana, azaz a hullapóz. A gyakorlatok után leginkább a hullapózt szoktuk alkalmazni jógaóráinkon.

 

 

Jelentkezni Kubinyi Krisztinánál lehet a +36 30 430 1505-ös tel.számon.

 

19875322_1058070704323624_7097331265498223841_n

 

dec
3
vas
Zen buddhista gyakorlás
dec 3 @ 19:00 – 21:00

Rendszeres ZEN meditációs gyakorlás Debrecenben

 

Részletek és bejelentkezés: http://zen-debrecen.hu

 

f982d5879eb9d28ddec2ab97058413bf

Név (kötelező)

Email cím (kötelező)