Gerincjóga

Mikor:
2017-10-19 @ 17:00 – 18:30
2017-10-19T17:00:00+02:00
2017-10-19T18:30:00+02:00
Hol:
Aranyliliom Csikung Központ
Debrecen
Piac u. 58
4024 Magyarország
Költség:
Ingyenes
Kontakt személy:
Kubinyi Krisztina
+36 30 430 1505

“A hosszú élet titka a rugalmas gerinc.” – kínai közmondás

Miért fontos a gerincünk egészsége?

Testünk tartóoszlopát 24 csigolya (plusz a keresztcsont, farok csont 9-11 “álcsigolyája”) alkotja, mely oldalról nézve kettős S-görbülettel rendelkezik. A gerincoszlop kritikus pontjai a csigolyák közt elhelyezkedő, azokat az ütközéstől, nyomástól védő porckorongok, amelyek – belső, kocsonyás állaguknak megfelelően – a gerinc hajlékonyságát is biztosítják. Feladatukat akkor tudják megfelelően ellátni, ha felszíneik párhuzamosak egymással, azonban a gerinc állandó terhelése miatt a porckorongok könnyen eldeformálódnak – gondoljunk csak az ülőmunkában görnyedező gerincre vagy egyszerűen arra, hogy egész nap az átlagosan 5-7 kilogrammnyi fejünket cipeljük! A gerinc természetes görbületei tehát elmozdulnak az optimálishoz képest (gerincsérv veszély!), amely pedig kihat az összes szervi működésre, azok nem tudják megfelelően végezni feladatukat (pl. emésztési problémák, keringési problémák, idegrendszeri diszfunkciók, megbomló izomegyensúly).

A tartáshibák megfelelő gyakorlatokkal, gyakorlatsorokkal korrigálhatók, előzd meg a problémát, sosem késő elkezdeni!

A gerincjóga a hatha jóga testtartásaiból indul ki. Olyan modern mozgásterápia, melynek célja a fizikai test és az idegrendszer egészségének helyreállítása, elsősorban a testtartás javításával.: a helyes tartás nem csupán a mozgásszervi problémák gyógyításának alapfeltétele, de a megfelelő légzés elsajátításának is..

A gerincjóga kifejezetten megelőző ( prevenciós)  illetve utókezelő (rekreációs) célt szolgál:

– tudatosítja a helyes tartást,
– a helyes tartásban az adott  izom igényének megfelelően erősíti/nyújtja azt, ezzel mintegy “bebástyázva” a helyes tartást,
– fejleszti a testtudatot,
– növeli az ízületek hajlékonyságát,
– megtanít a helyes légzésre, amely már önmagában fél egészség.

A Gerincjóga 3 fő területe:

  • a fizikai test egészségének helyreállítása
  • a helyes légzés elsajátítása
  • stresszoldás, a relaxációra való képességjavítása

 

A Gerincjóga órán végzett stresszoldás célja nem a stressz okainak megszüntetése. A Gerincjóga megtanítja a gyakorlókat arra, hogyan kapcsoljanak ki, hogyan bírják rá az idegrendszert a pihenésre. A stresszes állapot velejárója a felszínes légzés, a gyors szívverés, valamint egyfajta ideges, nyugtalan állapot. A jóga tehát nem feltétlenül az okokat szünteti meg, hanem a stressz okozta negatív biológiai válaszokat csökkenti. A légzéssel, a figyelem vezetésével és a pulzusszám normalizálásával a jóga képes befolyásolni az idegrendszer működését. Gerincjóga órán (az idegrendszer paraszimpatikus működésére jellemzően) lassul a légzés és a szívverés, csökken az izomtónus, és így a szervezet meg tud pihenni, ki tud lépni az állandó feszültségből, energiát tud fordítani az immunrendszer és a felépítő folyamatok működésére.

 

Stresszoldó légzőgyakorlatok:

  • légzésfigyelés,
  • kilégzés megnyújtása
  • hasi légzés
  • sóhajtások

 

“A jóga az egyetlen testedzés a világon, melyet bármilyen életkorban el lehet kezdeni. Mindig van olyan gyakorlat, amelynek segítségével javíthatod egészségi és lelki állapotod.” Bikram Choudhury

 

A jógában minden mozdulatnak lassúnak, egyenletesnek és könnyednek kell lennie, és kerülni kell minden kapkodást, hirtelen mozdulatot és erőlködést.

 

A jóga kitartó gyakorlása közép és hosszú távon számos előnnyel jár a test és a lélek számára, egyaránt szolgálja az individuum fizikai, pszichológiai és spirituális oldalát. Közérzetjavító hatása szinte azonnal érzékelhető, hiszen a szabad, oldott mozgású testtel sokkal könnyebb „együtt élni”, mint azzal, amely kötött és tele van feszültséggel.

 

A jóga elmélyült gyakorlat. Erőteljesen kihat az egész elmére. Jógázással nagyon sok emocionális és pszichológiai gátlás megszüntethető, de ehhez nem elég végigcsinálni a gyakorlatokat. A gyakorlatok jótékony, gyógyító hatását igazán akkor érjük el, ha a gyakorlatok után mozdulatlanok maradunk még egy ideig, vagyis relaxálunk. Az ülő testhelyzetek közül jó alkalmat kínál erre a törökülés és a meditációs póz, míg a fekvő testhelyzetek közül a Savászana, azaz a hullapóz. A gyakorlatok után leginkább a hullapózt szoktuk alkalmazni jógaóráinkon.

 

 

Jelentkezni Kubinyi Krisztinánál lehet a +36 30 430 1505-ös tel.számon.

 

19875322_1058070704323624_7097331265498223841_n

 

This entry was posted in . Bookmark the permalink.
Gara Kata

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.